گوگل پیشتاز بازار جست و جوگرها؛ کاربران ناراضی از سیاست حریم خصوصی
ایتنا- طبق نظرسنجی شرکت "پیو" ۶۸ درصد از کاربران گفتهاند نمیخواهند در هنگام جستوجو هدف تبلیغات آنلاین قرار گیرند.
برآوردهای دو شرکت پژوهشی کام اسکور و پیو (Pew) نشان میدهد که گوگل همچنان به پیشتازی خود در بازار موتورهای جستوجو گر ادامه میدهد، هر چند که بسیاری از کاربران همچنان از سیاست حریم خصوصی این غول جستوجو گر ناراضی هستند.
به گزارش وب سایت eweek شرکت پیو دریافته است که ۸۳ درصد کاربران موتورهای جستوجوگر از گوگل استفاده میکنند، اما ۷۳ درصد آنها نمیخواهند که رفتار آنلاین آنها توسط این غول جستوجوگر کنترل شود.
به گزارش ایتنا به نقل از همکارانسیستم، شرکت گوگل چندی است که سیاستی با نام حریم خصوصی را در پیش گرفته و با جمعآوری اطلاعات و دادههای مربوط به کاربران نتایج جستوجوی آنها را شخصیتر میکند.
شرکت پیو از طریق انجام یک نظرسنجی در میان کاربران آمریکایی به این نتایج دست یافته است. در این نظرسنجی ۶۸ درصد از کاربران گفتهاند نمیخواهند در هنگام جستوجو هدف تبلیغات آنلاین قرار گیرند.
البته ۲۸ درصد کابران نیز از این تبلیغات استقبال کردهاند و گفتهاند از طریق آن میتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان میدهد وابستگی کاربران به موتورهای جستوجو روز به روز بیشتر میشود اما بسیاری از کاربران از حجم زیاد نتایج جستوجو ناراضی هستند.
شركت پژوهشی کام اسکور نیز با انجام یک نظرسنجی مشابه دریافته است که سهم گوگل از بازار جستوجوگرها در آمریکا به نسبت ماه قبل میلادی با ۰.۲ درصد رشد به ۶۶.۴ درصد رسیده است. براساس گزارش کام اسکور سهم جستوجوگر بینگ مایکروسافت نیز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۵.۳ درصد رسیده است. اما یاهو با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳.۸ درصد رسیده است.
برآوردهای کام اسکور نشان میدهد کاربران آمریکایی در ماه فوریه ۱۷.۵۹ میلیارد مدخل جستوجو ایجاد کردهاند که این رقم در ماه ژانویه ۱۷.۸ میلیارد مدخل بوده است.